Świetlica
Świetlica Szkolna – miejsce gdzie nauka spotyka zabawę!
Świetlica szkolna to bezpieczne i przyjazne miejsce.
FORMY PRACY W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Dzieci, które nie mogą zostać odebrane przez rodziców bądź opiekunów bezpośrednio po lekcjach, spędzają czas w świetlicy szkolnej. Podzielone zostają na grupy, tak aby móc w spokoju spędzić czas. O ile dopisuje pogoda wychodzą z wychowawcami na boisko szkolne, a także plac zabaw.
Nauczyciele świetlicy organizują uczniom zajęcia tematycznie, rozwijające zainteresowania (plastyczne, muzyczne, sportowe), a także odpoczynek i rekals.
Rodzaje zajęć na świetlicy szkolnej:
- zajęcia plastyczno-techniczne (rysowanie, malowanie, wycinanie, wydzieranie, wyklejanie, orgiami)
- zajęcia rozwijające aktywność twórczą
- zajęcia rozwijające aktywność umysłową (krzyżówki, zagadki logiczne, tekstowe, gry i zabawy dydaktyczne i edukacyjne)
- konkursy (tematyczne, wiedzy, quizy)
- gry i zabawy ruchowe
Nauczyciele w czasie zajęć świetlicowych prowadzą z uczniami pracę rozwijającą ich psje. Kształtują postawy oraz uczą rozwiązywania konfliktów poprzez komunikację i zachowania asertywne.
Zajęcia na świetlicy dają dzieciom możliwość czynnego wypoczynku i rozwijania swoich zainteresowań, a także wyrównywania poziomu wiedzy. Uczniowie doskonalą liczenie i czytanie, uzupełniają wiedzę korzystając z pomocy kolegów lub w trakcie indywidualnej pracy z nauczycielem. Wyrabiają w sobie poczucie odpowiedzialności za wygląd najbliższego otoczenia, poszanowania własności osobistej oraz mienia szkolnego. W czasie zajęć dzieci rozwijają swoje umiejętności i zdolności.
Cele działalności świetlicy szkolnej:
- zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej, udzielanie uczniom pomocy w nauce,
- zapewnienie odpowiednich warunków do samodzielnej nauki,
- zagospodarowanie wolnego czasu; rekreacja,
- organizowanie dodatkowej pomocy nauczyciela dla uczniów tego potrzebujących
- kształcenie nawyków samodzielnej pracy umysłowej oraz zdobywania wiedzy i umiejętności, ujawnianie i rozwijanie zainteresowań, zamiłowań i uzdolnień dzieci poprzez organizowanie różnorodnych zajęć
- wyrabianie umiejętności nawiązywania i utrzymywania prawidłowych kontaktów z rówieśnikami w czasie wolnym oraz samodzielności w podejmowaniu i realizacji różnorodnych zadań
- organizowanie rozrywki indywidualnej i zbiorowej oraz kształtowanie nawyków kultury życia codziennego,
- kształtowanie nawyków higieny i czystości, zapewnianie warunków do zachowania i poprawy zdrowia oraz upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej,
- organizowanie warunków dla rozwoju fizycznego uczniów, w szczególności organizowanie zajęć i gier sportowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny uczniów, rozpoznawanie i zapewnianie realizacji aktualnych potrzeb dzieci przy współpracy z wychowawcami klas I – III.
- brak danych
