W grudniowej świątecznej atmosferze uczniowie klas 1-3 przeżywali wigilie klasowe. Był to czas radości, życzeń, kolędowania i dzielenia się opłatkiem. Spotkania te sprzyjają budowaniu więzi koleżeńskich, wspólnoty oraz pielęgnacji świętecznych tradycji.
Aktualności
Wigilie w klasach 1-3
22.12.202568
Jasełka przygotowane przez uczniów z klas 2
22.12.20251519.12.2025r. Jasełka szkolne przygotowane przez klasy drugie były pełne radości i świątecznej atmosfery. Uczniowie z dużym zaangażowaniem zarezentowali historie narodzenia Jezusa, zachwycając pięknymi strojami, śpiewem kolęd, grą na instrumentach i grą aktosrską. Występ był wyjątkowym wydarzeniem, które wprowadziło wszystkich w bożonarodzeniowy nastrój.
Wymiana kartek świątecznych z SOSW Frysztak
22.12.20251Naszą tradycją stała się wymiana kartek świątecznych z innymi szkołami i przedszkolami. W tym roku wykonaliśmy kartki bożonarodzeniowe dla przedszkolaków ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego we Frysztaku. W Wykonanie kartek zaangażowały się klasy 1-3 oraz przedszkolaki. Zarówno wykonanie jak i otrzymanie kartek sprawiło nam wielką przyjemność.
Świąteczny czas -przygotowania klas 1-3 do Świąt Bożego Narodzenia
22.12.202530
Wycieczka klasy 2a i 2b
22.12.202539Wycieczka pełna historii i świątecznych wrażeń.
4 grudnia klasy 2a i 2 b odwiedziły Muzeum Marii Konopnickiej i Szkołę Ludową w Żarnowcu w ramach Programu Ministra Edukacji "Wyjście z klasą". Muzeum Marii Konopnickiej zapoznało uczniów z życiem i twórczością patronki naszej szkoły. W Szkole Ludowej uczniowie uczyli się kaligrafii, poznali dawne szkolne sprzęty i przybory oraz wykonali piękne świąteczne bombki.Wycieczka pełna historii i świątecznych wrażeń.4 grudnia klasy 2a i 2 b odwiedziły Muzeum Marii Konopnickiej i Szkołę Ludową w Żarnowcu w ramach Programu Ministra Edukacji "Wyjście z klasą". Muzeum Marii Konopnickiej zapoznało uczniów z życiem i twórczością patronki naszej szkoły. W Szkole Ludowej uczniowie uczyli się kaligrafii, poznali dawne szkolne sprzęty i przybory oraz wykonali piękne świąteczne bombki.
"TALENT SHOW"
19.12.20253127 listopada w naszej szkole odbył się szkolny przegląd talentów „Talent Show”. Podczas tego wydarzenia uczniowie klas 1-3 prezentowali swoje różnorodne zdolności – od występów wokalnych i tanecznych, przez grę na instrumentach muzycznych, recytację wierszy, aż po pokazy akrobatyczne, sportowe, plastyczne
i techniczne. Każdy występ był wyjątkowy i nagradzany gromkimi brawami publiczności, która z wielką życzliwością i podziwem dopingowała młodych artystów.
Jury, na czele, którego stała pani dyrektor Beata Włodyka z uwagą i sympatią oceniało prezentacje uczniów. Podczas oceny brano pod uwagę przede wszystkim odwagę sceniczną, pomysłowość, zaangażowanie oraz radość płynącą z występu. Członkowie jury podkreślili bardzo wysoki poziom przygotowania uczestników oraz ich naturalność i autentyczność na scenie.
Wszyscy uczestnicy zostali docenieni i nagrodzeni pamiątkowymi dyplomami i nagrodami. Przegląd talentów okazał się wspaniałą okazją do budowania pewności siebie, odkrywania pasji oraz integracji społeczności szkolnej.27 listopada w naszej szkole odbył się szkolny przegląd talentów „Talent Show”. Podczas tego wydarzenia uczniowie klas 1-3 prezentowali swoje różnorodne zdolności – od występów wokalnych i tanecznych, przez grę na instrumentach muzycznych, recytację wierszy, aż po pokazy akrobatyczne, sportowe, plastyczne i techniczne. Każdy występ był wyjątkowy i nagradzany gromkimi brawami publiczności, która z wielką życzliwością i podziwem dopingowała młodych artystów.Jury, na czele, którego stała pani dyrektor Beata Włodyka z uwagą i sympatią oceniało prezentacje uczniów. Podczas oceny brano pod uwagę przede wszystkim odwagę sceniczną, pomysłowość, zaangażowanie oraz radość płynącą z występu. Członkowie jury podkreślili bardzo wysoki poziom przygotowania uczestników oraz ich naturalność i autentyczność na scenie.Wszyscy uczestnicy zostali docenieni i nagrodzeni pamiątkowymi dyplomami i nagrodami. Przegląd talentów okazał się wspaniałą okazją do budowania pewności siebie, odkrywania pasji oraz integracji społeczności szkolnej.
Podkarpackiego Centrum Nauki Łukasiewicz w Jasionce - WYJŚCIE Z KLASĄ
18.12.2025211 grudnia klasy 7b, 8a i 8b wybrały się do Podkarpackiego Centrum Nauki Łukasiewicz w Jasionce. Był to wyjazd zorganizowany w ramach przedsięwzięcia Wyjście z Klasą. Uczniowie mieli okazję pogłębić swoją wiedzę i umiejętności z zakresu podstawowych dziedzin życia - biologia, geografia, mechanika i elektronika. W sposób ciekawy i zabawny uczniowie mogli przeprowadzić zarówno łatwe jak i bardziej skomplikowane doświadczenia fizyczne i mechaniczne. Próbowali tworzyć wiatr, trzęsienie ziemi, przeprowadzać symulację lotu balonem, skanować bagaż na lotnisku, przeprowadzić operację na pacjencie, sterować kosmicznym łazikiem.
Mikołajkowy wyjazd do kina :-)
08.12.20255 grudnia uczniowie naszej szkoły wraz z wychowawcami wzięli udział w mikołajkowym wyjeździe do kina Helios w Krośnie. Seans wprowadził wszystkich w powoli pojawiający się świąteczny nastrój - pełen ciepła, uśmiechu i tej wyjątkowej atmosfery, która zbliża się z każdym kolejnym dniem. Było sporo śmiechu i pozytywnej energii. Przed obejrzeniem filmu wszystkie klasy wybrały się na małe co nieco - słodki lub słony posiłek.
Wycieczka pełna doświadczeń i zabawy.
12.12.2025372 grudnia klasy 3 a, 3 b oraz klasa 4 b, odwiedziły Podkarpackie Centrum Nauki Łukasiewicz w ramach Programu Ministra Edukacji "Wyjście z klasą". Podkarpackie Centrum Nauki "Łukasiewicz", to miejsce, w którym spotkaliśmy się z nauką, z zabawą i ciekawością świata. Wizyta w PCN obfitowała w interaktywne doświadczenie przy prawie 200 eksponatach i pozwalała zgłębiać uczniom różne dziedziny nauki.
Andrzejki w klasach 1-3
08.12.202533Andrzeju, Andrzeju
prosimy dziś Ciebie.
Pozwól nam zobaczyć,
co pisane nam w niebie.
Andrzejki - oprócz tego, że są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, stanowią także źródło poznania tradycji i obrzędów ludowych. 28 listopada 2025 r. w klasach I – III był dniem andrzejowych wróżb. Każda dziewczynka i każdy chłopiec mógł dowiedzieć się, co czeka go w przyszłości: szczęście, bogactwo, ciekawa podróż w nieznane czy może inna niespodzianka. Nie mogło zabraknąć ustawiania butów i przekłuwania serc z imionami przyszłych sympatii. Andrzejkowa magia przeplatana była wesołymi tańcami. Dzieci bawiły się doskonale, wiedząc, że wróżba to tylko zabawa i trzeba traktować ją z przymrużeniem oka.
Kosmiczny tydzień w klasach 1-3
08.12.202523Od 17 do 21 listopada wszystkie klasy edukacji wczesnoszkolnej wzięły udział w Projekcie Edukacyjnym- "Kosmiczny tydzień", który zainspirował nas do różnorodnych działań.
Kosmiczny tydzień w naszej szkole!
04.12.2025W naszej szkole odbył się niezwykły projekt edukacyjny pod nazwą „Kosmiczny tydzień”, którego celem było rozbudzenie wśród uczniów ciekawości świata, rozwijanie wiedzy o kosmosie oraz integracja różnych dziedzin nauki poprzez wspólne działania nauczycieli i uczniów.
W projekcie uczestniczyli uczniowie klas 1–5. Lekcje i zajęcia specjalne prowadzone były przez nauczycieli różnych przedmiotów, którzy samodzielnie wybrali tematy dostosowane do poziomu klasy i charakteru swojego przedmiotu.
W ramach „Kosmicznego tygodnia” uczniowie uczestniczyli w następujących zajęciach tematycznych:
- Układ Słoneczny – uczniowie młodszych klas uczyli się o planetach, ich cechach charakterystycznych i ruchu wokół Słońca.
- Robotyka w misjach kosmicznych – starsze klasy miały okazję poznać znaczenie robotów w eksploracji kosmosu i wykonać proste zadania z wykorzystaniem zestawów edukacyjnych.
- Siła i stabilność – trening jak astronauta – na lekcjach wychowania fizycznego uczniowie uczestniczyli w ćwiczeniach rozwijających koordynację, równowagę i wytrzymałość, inspirowanych treningiem astronautów.
- Literatura i sztuka - "Kosmos w literaturze i sztuce" - na lekcjach języka polskiego uczniowie analizowali motyw kosmosu w literaturze i sztuce. Odkryli jak wyobraźnia i fikcja wpływają na nasze postrzeganie kosmosu, rozwijali umiejętności interpretacji tekstów i obrazów.
Projekt objął również lekcje wychowania fizycznego, gdzie dzieci uczestniczyły w specjalnych blokach tematycznych:
„Koordynacja i równowaga” oraz „Siła i stabilność – trening jak astronauta”, co wprowadziło ruchowy aspekt edukacji kosmicznej i pokazało, jak istotne są te umiejętności w pracy astronauty.
Zaangażowanie nauczycieli oraz entuzjazm uczniów sprawiły, że „Kosmiczny tydzień” okazał się wyjątkowym wydarzeniem w życiu szkoły. Różnorodność tematów, kreatywne podejście oraz interdyscyplinarny charakter zajęć sprawiły, że uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę, ale również świetnie się bawili. Projekt pokazał, że nauka może być fascynującą przygodą!
Andrzejki w naszej szkole!
01.12.20251128.11.2025 r. Samorząd Uczniowski przygotował niespodziankę dla uczniów naszej szkoły. Podczas przerw rozstawione były stoiska na korytarzach, gdzie można było poznać swoją przyszłość i wziąć udział w tradycyjnych zabawach andrzejkowych. Wszystko oczywiście z przymrużeniem oka:)
„Uprzejmość jest cennym kluczem, który otwiera wszystkie drzwi”
01.12.2025324.11.2025 r. obchodziliśmy Dzień Życzliwości. Z tej okazji Samorząd Uczniowski przygotował okolicznościową gazetkę oraz nasze wspólne drzewo życzliwości. Każdy z uczniów mógł wpisać jakąś pozytywną myśl, przekazać innym życzliwą wiadomość, wyrazić z czym kojarzy mu się życzliwość i przekazać innym dobre słowo. Warto wierzyć, że w każdym z nas drzemią nieskończone pokłady dobra. Dziś był właśnie ten dzień, kiedy mogliśmy pokazać innym jaką moc ma uśmiech, dobre słowo i bezinteresowna życzliwość.
Obywatelskie lekcje zdalne dla uczniów klas ósmych
25.11.202513 listopada br. uczniowie klas ósmych wzięli udział w obywatelskiej lekcji zdalnej: „Wartości zapisane w Konstytucji. Prawa człowieka” przeprowadzonej przez Pana Profesora Pawła Wilińskiego, sędziego Sądu Najwyższego, jednego z autorów projektu
„12 lekcji o Konstytucji”.Była to pierwsza z pięciu ogólnopolskich lekcji online zainicjowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości przy wsparciu Ministerstwa Edukacji i Nauki. Lekcje mają charakter hybrydowy: część odbywa się na żywo (stream), a część jako praca w klasie z przygotowanymi materiałami. Tematyka obejmuje m.in. obywatelskość, prawa i obowiązki, edukację prawną, rolę jednostki w społeczeństwie, podejmowanie świadomych działań jako obywatel.
A.Wydro
Akcja edukacyjna „Hazard? Nie daj się wciągnąć!”
25.11.2025Nasza szkoła dołączyła do akcji edukacyjnej „Hazard? Nie daj się wciągnąć!” organizowanej przez Krajową Administrację Skarbową (KAS). Akcja uzyskała honorowy patronat Ministra Edukacji.
Głównym jej celem jest zwrócenie uwagi na problemy, które wynikają
z nadmiernego korzystania z gier wśród dzieci i młodzieży, takie jak uzależnienie, problemy finansowe czy wyizolowanie społeczne oraz pokazanie, z jakim ryzykiem wiąże się rozpowszechnianie gier online z elementami hazardu i typowych gier hazardowych.Działania realizowane w ramach inicjatywy koncentrują się na edukacji
i profilaktyce — uczniowie dowiadują się, czym jest hazard, jakie niesie ze sobą ryzyko oraz jakie mogą być konsekwencje prawne i psychologiczne zaangażowania w tego rodzaju aktywność. Program sprzyja kształtowaniu świadomości prawnej i społecznej młodych ludzi, rozwija postawy odpowiedzialności oraz wzmacnia umiejętność rozpoznawania zagrożeń obecnych we współczesnym świecie, w tym także w środowisku cyfrowym.W ramach akcji pracownicy Izby administracji skarbowej (IAS) przeprowadzą spotkania z uczniami klas 7 i 8 w naszej szkole.
Więcej informacji o akcji można znaleźć pod adresem: https://www.gov.pl/web/nie-dla-hazardu
A. Wydro
Kampania „Dzieciństwo bez przemocy”
25.11.2025Nasza szkoła po raz kolejny przystąpiła do ogólnopolskiej kampanii DZIECIŃSTWO BEZ PRZEMOCY, która jest wyrazem sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci w Polsce, mobilizuje społeczeństwo do ochrony dzieci przed przemocą oraz do budowania bezpiecznego, wspierającego dzieciństwa.
Kampania organizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci. Inauguracja odbyła się 6 października br. w Sejmie RP. Szczególnym, symbolicznym momentem akcji był jej finał 19 listopada br. w Międzynarodowym Dniu Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci. Tego dnia budynki i inne obiekty w całej Polsce były podświetlane na czerwono.
Tegoroczne przesłanie kampanii stanowi hasło „DOBRE DZIECIŃSTWO DAJE DZIECKU MOC”, które koncentruje się na fundamentalnym znaczeniu budowania bliskich, wspierających relacji w rodzinie i szkole. Codzienna obecność, wsparcie i docenianie ze strony dorosłych są fundamentem, który buduje odporność psychiczną i poczucie własnej wartości dzieci – zasoby niezbędne na całe życie.
W czasie trwania kampanii uczniowie kl.1-8 uczestniczyli w lekcjach online, podczas których zgłębiali tematy dotyczące relacji rówieśniczych, bezpieczeństwa w sieci oraz radzenia sobie z kryzysami psychicznymi:
- Zaufane spotkanie – w jakich sytuacjach i w jaki sposób telefon zaufania może Cię wesprzeć (10-14 lat)
- Sieciaki.pl Poznajemy drużynę Sieciaków (7-9 lat)
- Sieciaki.pl: nadużywanie ekranów (7-9 lat)
- Sieciaki.pl: szkodliwe treści (7-9 lat)
- Jak reagować na przemoc? Rozpoznaj, zareaguj, zatrzymaj (11-13 lat)
- Gadki z Maksem, czyli jak możesz dbać o swoje bezpieczeństwo (7-9 lat)
- Razem w klasie – o zasadach, które mają znaczenie (7-10 lat)
- Poczuj się bezpiecznie – po co nam zasady w klasie? (11-14 lat)
Do udziału w webinarach oraz spotkaniach z ekspertami i ekspertkami zachęcamy również rodziców i opiekunów:
Zapraszamy także do odwiedzenia strony internetowej:
https://dziecinstwobezprzemocy.pl/wiedza/
Znajdują się tu odpowiedzi na kluczowe pytania związane z tematyką kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”, które pomogą lepiej zrozumieć, czym jest przemoc wobec dzieci, jak jej zapobiegać i jak budować przyszłość pełną miłości i bezpieczeństwa dla najmłodszych.
A.Wydro
Piłka ręczna!!!
25.11.2025Gratulacje dla naszych wspaniałych zawodniczek i zawodników, którzy podczas Turniejów Piłka Ręczna na Orliku na etapie lokalnym i rejonowym zajmując pierwsze miejsca awansowali do finału wojewódzkiego, który odbył się w Arłamowie. Po rozegraniu wymagających i pełnych zaangażowania spotkań, zdobyli pierwsze miejsce. Tym samym awansując do zawodów ogólnopolskich, które odbędą się na ERGO ARENIE w Gdańsku 1-3 grudnia 2025r. To ogromne osiągnięcie, które świadczy o wysokim poziomie sportowym oraz determinacji naszych reprezentantów. Intensywnie przygotowujemy się również do Turnieju Międzynarodowego który odbędzie się 28, 29 i 30.11 w Czudcu. Jesteśmy dumni z waszych sukcesów!
Światowy Dzień Tolerancji w naszej szkole
18.11.2025714 listopada w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Tolerancji. Z tej okazji Samorząd Uczniowski przygotował na tablicy tematycznej zestaw informacji poświęconych znaczeniu tolerancji, szacunku oraz akceptacji wobec innych ludzi.Uczniowie mogli również wziąć udział w tworzeniu łańcucha tolerancji. Symbolicznej inicjatywy, w której każdy miał możliwość wybrania lub samodzielnego napisania, z czym kojarzy mu się tolerancja. Dzięki temu nie tylko wzrosła świadomość uczniów na temat tej ważnej wartości, lecz także wspólnie stworzyliśmy długi, symboliczny łańcuch łączący nas wszystkich.Dziękujemy za zaangażowanie i pamiętajmy, że tolerancję warto pielęgnować każdego dnia!
HARMONOGRAM EGZAMINU ÓSMOKLASISTY W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
12.11.2025W szkołach dla dzieci i młodzieży, w których nauka kończy się w semestrze wiosennym
W terminie głównym
- język polski - 11 maja 2026 r. (poniedziałek) – godz. 9:00
- matematyka - 12 maja 2026 r. (wtorek) – godz. 9:00
- język obcy nowożytny - 13 maja 2026 r. (środa) – godz.9:00
W terminie dodatkowym
- język polski - 8 czerwca 2026 r. (poniedziałek) – godz. 9:00
- matematyka - 9 czerwca 2026 r. (wtorek) – godz. 9:00
- język obcy nowożytny - 10 czerwca 2026 r. (środa) – godz. 9:00.
CZAS TRWANIA EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW
Czas trwania (min.)
język polski
arkusz standardowy 150
przedłużenie czasu do 195, o którym mówi Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2025 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2025/202
matematyka
arkusz standardowy125
przedłużenie czasu do 165, o którym mówi Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2025 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2025/2026
język obcy nowożytny
arkusz standardowy 110
przedłużenie czasu do 145, o którym mówi Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2025 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2025/2026
- EGZAMIN ÓSMOKLASISTY JEST EGZAMINEM OBOWIĄZKOWYM, CO OZNACZA, ŻE KAŻDY UCZEŃ MUSI DO NIEGO PRZYSTĄPIĆ, ABY UKOŃCZYĆ SZKOŁĘ. NIE JEST OKREŚLONY MINIMALNY WYNIK, JAKI UCZEŃ POWINIEN UZYSKAĆ, DLATEGO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY NIE MOŻNA NIE ZDAĆ.
- ZASTĘPUJE EGZAMIN WSTĘPNY DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH, KTÓRE WYKORZYSTUJĄ WYNIKI EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW JAKO KRYTERIA W PROCESIE REKRUTACJI, JEŻELI LICZBA KANDYDATÓW JEST WIĘKSZA NIŻ LICZBA WOLNYCH MIEJSC W DANEJ SZKOLE.
- EGZAMIN ÓSMOKLASISTY JEST PRZEPROWADZANY W DWÓCH TERMINACH: GŁÓWNYM - W MAJU I DODATKOWYM - W CZERWCU.
DO EGZAMINU W TERMINIE DODATKOWYM PRZYSTĘPUJE UCZEŃ, KTÓRY NIE PRZYSTĄPIŁ DO EGZAMINU W TERMINIE GŁÓWNYM Z PRZYCZYN LOSOWYCH LUB ZDROWOTNYCH. - EGZAMIN ÓSMOKLASISTY JEST PRZEPROWADZANY W FORMIE PISEMNEJ.
- ÓSMOKLASISTA PRZYSTĘPUJE DO EGZAMINU Z TRZECH PRZEDMIOTÓW OBOWIĄZKOWYCH, TJ.: JĘZYKA POLSKIEGO, MATEMATYKI I JĘZYKA OBCEGO NOWOŻYTNEGO
- ÓSMOKLASISTA PRZYSTĘPUJE DO EGZAMINU Z JEDNEGO Z NASTĘPUJĄCYCH JĘZYKÓW OBCYCH NOWOŻYTNYCH: ANGIELSKIEGO LUB NIEMIECKIEGO. UCZEŃ MOŻE WYBRAĆ TYLKO TEN JĘZYK, KTÓREGO UCZY SIĘ W SZKOLE W RAMACH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH.
- EGZAMIN ÓSMOKLASISTY JEST PRZEPROWADZANY PRZEZ TRZY KOLEJNE DNI:
- PIERWSZEGO DNIA - EGZAMIN Z JĘZYKA POLSKIEGO, KTÓRY TRWA 150 MINUT.
- DRUGIEGO DNIA - EGZAMIN Z MATEMATYKI, KTÓRY TRWA 125 MINUT.
- TRZECIEGO DNIA - EGZAMIN Z JĘZYKA OBCEGO NOWOŻYTNEGO, KTÓRY TRWA 110 MINUT.- CZAS TRWANIA EGZAMINU Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW MOŻE BYĆ WYDŁUŻONY W PRZYPADKU UCZNIÓW, KTÓRYM PRZYSŁUGUJE DOSTOSOWANIE WARUNKÓW PRZEPROWADZANIA EGZAMINU.
- PODCZAS EGZAMINU Z KAŻDEGO PRZEDMIOTU KAŻDY ZDAJĄCY SIEDZI PRZY OSOBNYM STOLIKU. NA STOLIKU MOGĄ ZNAJDOWAĆ SIĘ WYŁĄCZNIE ARKUSZE EGZAMINACYJNE, MATERIAŁY I PRZYBORY POMOCNICZE WSKAZANE W KOMUNIKACIE DYREKTORA CKE ORAZ - W PRZYPADKU UCZNIÓW CHORYCH LUB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - LEKI I INNE POMOCE KONIECZNE ZE WZGLĘDU NA CHOROBĘ LUB NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ.
- DO SALI EGZAMINACYJNEJ NIE MOŻNA WNOSIĆ ŻADNYCH URZĄDZEŃ TELEKOMUNIKACYJNYCH, NP. TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH, ODTWARZACZY MP3, SMARTWATCHY, ANI KORZYSTAĆ Z NICH W TEJ SALI.
- W CZASIE EGZAMINU ZDAJĄCY MOGĄ OPUSZCZAĆ SALĘ EGZAMINACYJNĄ W UZASADNIONEJ SYTUACJI, PO UZYSKANIU ZEZWOLENIA PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NADZORUJĄCEGO I PO ZAPEWNIENIU WARUNKÓW WYKLUCZAJĄCYCH MOŻLIWOŚĆ KONTAKTOWANIA SIĘ Z INNYMI OSOBAMI, POZA OSOBAMI UDZIELAJĄCYMI POMOCY MEDYCZNEJ.
- CZŁONKOWIE ZESPOŁU NADZORUJĄCEGO NIE MOGĄ UDZIELAĆ ZDAJĄCYM WYJAŚNIEŃ DOTYCZĄCYCH ZADAŃ EGZAMINACYJNYCH. NIE MOGĄ RÓWNIEŻ W ŻADEN SPOSÓB KOMENTOWAĆ ZADAŃ EGZAMINACYJNYCH.
- SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEBIEGU EGZAMINU ÓSMOKLASISTY ZNAJDUJE SIĘ W „INFORMACJI O SPOSOBIE ORGANIZACJI I PRZEPROWADZANIA EGZAMINU ÓSMOKLASISTY” NA STRONIE INTERNETOWEJ CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE PRACY Z ARKUSZEM EGZAMINACYJNYM Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW OKREŚLA KAŻDORAZOWO INFORMACJA ZAWARTA NA STRONIE TYTUŁOWEJ ARKUSZA EGZAMINACYJNEGO.
Na stronie www.cke.gov.pl dostępne są również:
- przykładowe arkusze egzaminacyjne,
- arkusze egzaminu próbnego,
- zestawy powtórzeniowe zadań egzaminacyjnych
- arkusze wykorzystane do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w latach 2019 - 2025.
Ogłoszenie wyników egzaminu ósmoklasisty - 3 lipca 2026 r.
Okręgowa komisja egzaminacyjna przekazuje szkole wyniki egzaminu ósmoklasisty do 3 lipca 2026 r.
Wydanie zdającym zaświadczeń i informacji o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty - 3 lipca 2026 r.
